Brusc viata noastra s-a schimbat

Posted: October 25, 2011 in Cum a inceput

In urma cu doua luni jumate Gabriel a inceput sa aiba dureri de cap. La inceput slabe. Apoi din ce in ce mai puternice insotite de varsaturi. La sfarsitul lunii septembrie a decis ca e cazul sa mearga sa il vada un neurolog. A facut analize, care i-au iesit ok. Trebuia sa faca si un tomograf. pe acesta l-am tot amanat….din pacate. Nu ne gandeam nicioadata ca o sa jungem aici..

Intre timp i s-a schimbat comportamentul…confuzie, somnolenta, dezechilibru, nu se mai putea concentra, era mereu prost dispus, lipsit de motivatie….mi-am spus ca trebuie sa mergem la un psiholog.

Totusi am ajuns …la Obrejia. Asta se intampla lunea trecuta, pe 17 octombrie. In timp ce inca incercau sa identifice cauzele tulburarilor lui psihice…am reusit sa facem CT-ul. Atat doamna doctor care s-a ocupat de caz cat si rezidenta erau uimite.

Cauza tulburarilor lui era o mare tumoare, in emisfera dreapta a creierului, o tumoare de aproximativ 8-9 centimetri. In acel moment lui Gabi nu i-am spus nimic.

Cu aceeasi stare a ramas in Obrejia pentru ca la Bagdasar nu erau paturi libere. Personalul de la Obrejia a fost extraordinar, desi nu mai era cazul sa ramana inca o zi, au avut grija de el cum au putut mai bine, iar pe noi, familia ne-au sustinut moral. Multumesc, Ioana!

Intre timp, medicii din Bagdasar au vazut tomografia. Mi-au dat sanse minime. Ne-au spus sa venim cu el vineri la 8.30 pentru internare.

Nu am putut sa cred cele spuse. Nu puteam sa cred ca Gabi ar putea sa nu mai fie sau ca ar putea ramane cu grave sechele. Am plans mult, am vorbit cu prietenii..si seara cand am ajuns acasa m-am adunat si am inceput sa caut pe net.

Asa l-am gasit pe doctorul Sergiu Stoica si adresa de e-mail. I-am scris si i-am explicat situatia in mare. A doua zi ma intalneam deja cu dumnealui sa ii dau Cd-ul cu CT-ul. Mi-a spus ca nu se poate pronunta pana nu vede si un RMN.

In tot acest timp noi n-am internat la Bagdasar. Aici am facut RMN-ul, ce a permis medicilor de la Bagdasar sa analizeze tumoarea  in profunzime. Ne-au descurajat inca o data.

Pe de alta parte domnul doctor Stoica, vazand RMN-ul mi-a dat pentru prima oara in aproape o saptamana vesti ceva mai bune. Putea sa il opereze, fara urmari foarte grave. Singura problema ramnaea  natura tumorii.

Dumnealui  opereaza adulti  la Regina Maria. Ce trebuia sa fac? Bani nu aveam, iubitul meu zacea intr-un salon de spital arhiplin….intr-un loc unde nimeni nu-i dadea prea multe sanse. M-am rugat si am prins curaj. Duminica, eu si mama lui l-am luat propriu-zis pe sus din Bagdasar, l-am urcat in taxi si l-am dus la Spitalul privat Regina Maria, pe Calea Floreasca. Mi-am spus ca tot ce conteaza e sa fac tot posibilul ca Gabriel sa fie bine.

Luni dimineata a intrat in operatie. A durat mult. Au fost aproape 7 ore in care am stat cu inima stransa.  Dupa, s-a simtit foarte bine.

Din pacate, Marti dimineata au aparut complicatii si a trebuit operat din nou. Dupa operatie i s-a indus o coma, astfl incat creierul lui sa se refaca.

In ce au constat interventiile:

-la prima si-au propus sa extirpe o parte cat mai mare din tumora, dar nu toata, pentru ca a crescut in jurul unor vase de sange ce vascularizeaza parti ale creierului ce au functii motorii. Este posibil ca aceasta tunoare sa fi avut o evolutie foarte lenta, chiar din copilarie.

– a doua interventie, cea de marti, fost necesara pentru ca a intrat in coma. Tumoarea a generat niste inflamatii. Desi nu ar fi dorit acest lucru , medicul a trebuie ca de aceasta data sa extirpe partea decreier numita uncus temporal.

Cati bani trebuie sa strangem si pentru ce:

Interventia chirurgicala si trei nopti de spitalizare costa aproximativ 5500 de euro.
Dupa cum se arata situatia vom sta mai mult de trei nopti de spitalizare, iar fiecare zi la Regina Maria este 850 de lei pe noapte.

Avem norocul ca toti acesti bani se platesc la externare. De aceea am avut acest curaj nebunesc. Sunt sigura ca Domnul ne va ajuta sa strangem la timp toti banii de care avem nevoie.

Eu sper din tot sufletul sa nu avem nevoie de mai mult de 6500 -7000 de euro. Ce-i drept o sa urmeze tratamentul si recuperarea, dar ne vom descurca noi. De aceea am pus 9000 de euro initial. M-am gandit ca am putea ajunge sa stam si 10 zile aici.

Le multumesc celor care au donat deja bani sau celor care doresc sa doneze. Dumnezeu sa va dea multa sanatate!

Leave a comment